آموزش کامپیوتر

ساخت وبلاگ
اگر از windows messenger رنج میبرید و نمی خواهید در startup شما باشد و برای همیشه حذف شود به مسیر زیر برید:


Start > Run


حالا کد زیر را کپی (Copy) و در پنجره Run بازنشانی (Paste) کنید و OK رو بزنید:


به همین راحتی حذف میشه .

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 278 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

سلام دوستان عزیز

هر مطلب اموزشی خواستید فقط کافیه نظر بدید

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 236 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

افزایش سرعت بارگزاری صفحات یکی از مسائل مهم در طراحی صفحات وب می‌باشد. در صورتی که زمان بارگزاری یک صفحه وب طولانی باشد، معمولا" کاربران از مشاهده آن صفحه صرف نظر می‌کنند و دیگر به آن باز نمی‌گردند این به معنی از دست دادن کاربران سایت می‌باشد که برای مدیران یک سایت اصلا" خوشایند نیست. در ادامه ده روش موثر برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب بیان می‌شود.

1. استفاده از
CSS برای ایجاد قالب و طرح صفحه به جای Table
CSS یا Cascading Style Sheetsها به دلایل زیر از Tableها سریعتر بارگذاری می‌شوند:

  • مرورگرها قبل از نمایش محتویات یک جدول دو بار آن را مرور می‌کنند. یک بار برای مشخص شدن ساختار آن و یک بار هم برای تعیین محتویات آن.

    ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 231 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

سلام .

بعد از چند وقت می خوام دوباره شروع به نوشتن کنم !

اما ببینید . این نظرهای شماست که به آدم دلگرمی میده !

پس دریغ نکنید !

ممنونم!

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 262 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

مقدمه
اطلاعات در سازمان ها و موسسات مدرن، بمنزله شاهرگ حیاتی محسوب می گردد . دستیابی به اطلاعات و عرضه مناسب و سریع آن، همواره مورد توجه سازمان هائی است که اطلاعات در آنها دارای نقشی محوری و سرنوشت ساز است . سازمان ها و موسسات می بایست یک زیر ساخت مناسب اطلاعاتی را برای خود ایجاد و در جهت انظباط اطلاعاتی در سازمان خود حرکت نمایند . اگر می خواهیم ارائه دهنده اطلاعات در عصر اطلاعات بوده و صرفا" مصرف کننده اطلاعات نباشیم ، در مرحله نخست می بایست فرآیندهای تولید ،عرضه و استفاده از اطلاعات را در سازمان خود قانونمد نموده و در مراحل بعد ، امکان استفاده از اطلاعات ذیربط را برای متقاضیان ( محلی،جهانی ) در سریعترین زمان ممکن فراهم نمائیم . سرعت در تولید و عرضه اطلاعات ارزشمند ، یکی از رموز موفقیت سازمان ها و موسسات در عصر اطلاعات است . پس از ایجاد انظباط اطلاعاتی، می بایست با بهره گیری از شبکه های کامپیوتری زمینه استفاده قانومند و هدفمند از اطلاعات را برای سایرین فراهم کرد . اطلاعات ارائه شده می تواند بصورت محلی ( اینترانت ) و یا جهانی ( اینترنت ) مورد استفاده قرار گیرد . فراموش نکنیم در این هنگامه اطلاعاتی، مصرف کنندگان اطلاعات دارای حق مسلم انتخاب می باشند و در صورتیکه سازمان و یا موسسه ای در ارائه اطلاعات سهوا" و یا تعمدا" دچار اختلال و یا مشکل گردد ، دلیلی بر توقف عملکرد مصرف کنندگان اطلاعات تا بر طرف نمودن مشکل ما ، وجود نخواهد داشت . سازمان ها و موسسات می بایست خود را برای نبردی سخت در عرضه و ارائه اطلاعات آماده نمایند و در این راستا علاوه بر پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شده ، از تدبیر و دوراندیشی فاصله نگیرند . در میدان عرضه و ارائه اطلاعات ، کسب موفقیت نه بدلیل ضعف دیگران بلکه بر توانمندی ما استوار خواهد بود. مصرف کنندگان اطلاعات، قطعا" ارائه دهندگان اطلاعاتی را برمی گزیند که نسبت به توان و پتانسیل آنان اطمینان حاصل کرده باشند . آیا سازمان ما در عصر اطلاعات به پتانسیل های لازم در این خصوص دست پیدا کرده است ؟ آیا در سازمان ما بستر و ساختار مناسب اطلاعاتی ایجاد شده است ؟ آیا گردش امور در سازمان ما مبتنی بر یک سیستم اطلاعاتی مدرن است ؟ آیا سازمان ما قادر به تعامل اطلاعاتی با سایر سازمان ها است ؟ آیا در سازمان ما نقاط تماس اطلاعاتی با دنیای خارج از سازمان تدوین شده است ؟ آیا فاصله تولید و استفاده از اطلاعات در سازمان ما به حداقل مقدار خود رسیده است ؟ آیا اطلاعات قابل عرضه سازمان ما ، در سریعترین زمان و با کیفیتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان متقاضی قرار می گیرد ؟ حضور یک سازمان در عرصه جهانی ، صرفا" داشتن یک وب سایت با اطلاعات ایستا نخواهد بود . امروزه میلیون ها وب سایت بر روی اینترنت وجود داشته که هر روز نیز به تعداد آنان افزوده می گردد . کاربران اینترنت برای پذیرش سایت سازمان ما ، دلایل موجه ای را دنبال خواهند کرد . در این هنگامه سایت داشتن و راه اندازی سایت ، اصل موضوع که همانا ایجاد یک سازمان مدرن اطلاعاتی است ، فراموش نگردد. سازمان ما در این راستا چگونه حرکت کرده و مختصات آن در نقشه اطلاعاتی یک سازمان مدرن چیست ؟
بدیهی است ارائه دهندگان اطلاعات خود در سطوحی دیگر به مصرف کنندگان اطلاعات تبدیل و مصرف کنندگان اطلاعات ، در حالات دیگر، خود می تواند بعنوان ارائه دهنده اطلاعات مطرح گردند. مصرف بهینه و هدفمند اطلاعات در صورتیکه به افزایش آگاهی ، تولید و ارائه اطلاعات ختم شود، امری بسیار پسندیده خواهد بود . در غیر اینصورت، مصرف مطلق و همیشگی اطلاعات بدون جهت گیری خاص ، بدترین نوع استفاده از اطلاعات بوده که قطعا" به سرانجام مطلوبی ختم نخواهد شد .

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 238 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

PHP تا چه حد شی گراست؟! آیا تمام امکاناتی که در زبانهای برنامه نویسی شی گرای کاملی همچون Java وجود داره، در PHP هم پشتیبانی میشه؟! پاسخ به این سوال تا حدی بر میگرده به معیارها و شرایطی که شما برای شی گرا بودن یک زبان مدنظر دارید. در این پست من سعی میکنم امکاناتی که نوعا در یک زبان برنامه نویسی شی گرا وجود داره رو بررسی کنم و حرفایی که PHP در هر مورد برای گفتن داره رو تا حدی توضیح بدم. (این راهنما بیشتر برای کسانی هست که از زبانهای OO دیگری میخوان به PHP روی بیارن.)
لازم به ذکر است که تنها به قابلیت های موجود در نسخه پایدار
PHP که از Zend Engine 1 بعنوان مفسر(Parser) خود بهره می بره، پرداخته شده است.

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 259 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

اگه شما هم سایتی دارید که میزبان تصاویر و عکسهای منحصر به فردی هست، یکی از مشکلاتی که با اون مواجه اید، Hot Linking است. یعنی سایتهای دیگه، با لینک دادن به تصاویر در صفحات خودشون، چنان وانمود می کنند که این عکسها، توسط اونها گرفته شده و متعلق به اونهاست و یا میزبانی تصاویر رو بر عهده دارند. علاوه بر مسائل کپی رایتی که پیش میاد، Hot Link شدن تصاویر، پهنای باند شما رو هم مصرف میکنه. راه حلهای مختلفی برای حل این مشکل پیشنهاد میشه. یک راه حل مستلزم استفاده از امکان mod_rewrite آپاچی هست که بر حسب اطلاعات رجوع دهنده(referral) که مرورگر در اختیار میگذاره(که نمیشه همیشه به اون اعتماد کرد) ببینیم که آیا رجوع دهنده، آدرس وب خودمون هست یا نه آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 225 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

برای اینكه رنگ ScrollBar صفحه سایت خود را عوض كنید كافی است كد زیر را در ابتدای برنامه خود اضافه كنید. (تقریبا بعد از تگ )

<STYLE type=text/css>
BODY {
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #739cbd;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #1f1f1f;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #739cbd;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #cee6f2;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #ffffff
}
</STYLE>

خب یك توضیحی در مورد این سورس بدم...

اول اینكه این چند خط كد از دستورات CSS‌پیروی میكنه كه در تگ Style قرار گرفته است.

Scrollbar-face-color: در این قسمت رنگ اصلی اسكرول را تعیین می كنید.

Scrollbar-shadow-color: در این قسمت رنگ سایه اسكرول را مشخص می كنید (خط موجود در سمت راست و پایین اسكرول)

Scrollbar-highlight-color: در این قسمت رنگ قسمت روشن اسكرول را مشخص می كنید (خط موجود در سمت چپ و بالای اسكرول)

Scrollbar-3dhigh-color: این پارامتر رنگ بوردر (خط) دور اسكرول را مشخص می كند. (خط كلی در دور تا دور اسكرول)

Scrollbar-darkshadow-color: خط دوم سایه اسكرول را مشخص می كند . (این خط بر روی خط سایه كه در سمت راست و بالای اسكرول است قرار میگیرد)

Scrollbar-track-color: این قسمت رنگ زمینه اسكرول را مشخص می كند.

Scrollbar-arrow-color: رنگ فلش های موجود در كلیدهای بالا و پایین اسكرول را تغییر می دهد.
 
 
http://www.majidonline.com :منبع 

<:P:>

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 228 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

<:P:>سرویس FTP)File Transfer Protocol) یکی از قدیمی ترین و متداولترین سرویس های موجود بر روی اینترنت است . از سرویس فوق ، بمنظور ارسال و دریافت فایل در یک شبکه استفاده می گردد. سرویس FTP ، توسط عموم کاربران اینترنت استفاده و بعنوان استانداردی برای ارسال و دریافت فایل در شبکه ( اینترانت ، اینترنت ) توسط اکثر سیستم های عامل پذیرفته شده است
ویندوز 2000 بهمراه خود از یک سرویس دهنده FTP استفاده می نماید که بعنوان بخشی از IIS در نظر گرفته می شود. مدیران سیستم با استفاده از سرویس فوق و ترکیب آن با سایر امکانات ارائه شده توسط ویندوز ، قادر به ایجاد و پیکربندی یک سایت FTP با ضریب امنیتی مناسبی خواهند بود.در ادامه و بمنظور ایمن سازی یک سایت FTP ، پیشنهادات متعددی ارائه می گردد.

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 236 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

چگونه در فلش فایل exe بسازیم ؟

همانطور که اکثرا میدانید برای ساخت فایل های اجرایی با فلش بعد از ساخت فایل swf به منوی فایل رفته و سپس روی گزینه publish setting کلیک میکنیم . در پنجره ای که باز میشود گزینه windows projector  را تیک میزنیم . حالا برای ساخت فایل exe دکمه publish را میزنیم . فایل exe ما آماده است . اما این فایل یک فیلم فلش است که همیشه در پنجره flash player اجرا میشود . با این فرق که اجراگر فلش همراه فایل ، ضمیمه شده است و در دستگاه هایی که این player را ندارند اجرا میشود . در ضمن برای اینکه کاربر فلش شما را ببندد باید flash player آن را ببندد . حال برای اینکه یک دکمه خروج در برنامه بگذاریم  چه میکنیم ؟

 

اکشن اسکریپت fscommand

یک دکمه روی فیلم خود بگذارید . حال آنرا انتخاب کنید و  با زدن دکمه F9 پنجره Actions را باز کنید . کتاب Actions و سپس کتاب Browser/network را باز کنید و روی fscommand را دوبل کلیک کنید . حالا از منوی بازشوی سمت راست ، گزینهquit  را انتخاب کنید . حال زدن این دکمه توسط کاربر در برنامه باعث بسته شدن فیلم فلش میشود ! .

 

اکشن اسکریپت برای full screen شدن

یک دکمه روی فیلم خود بگذارید . باز هم fscommand را دوبل کلیک کنید و اینبار از منوی سمت راست آن fullscreen را برگزینید. میبینید که در جعبه متنی بالای آن نام fullscreen و در قسمت پارامتر  true  نوشته شده است .این هم کد کامل آن که فلش برای شما ساخته است .

 

on (release) {

            fscommand("fullscreen", "true");

}

 

اگر خواستید فیلم با زدن دکمه از حالت فوق خارج شود خودتان پارامتر true را به false تغییر دهید .

 

تغییر سایز فلش با سایز صفحه شما

اگر بخواهید فیلم فلش شما هنگامی که کاربر سایز FLASH PLAYER  را عوض میکند ثابت بماند باید در منوی بازشوی fscommand گزینه allowscale را مساوی false قرار دهید . این هم کد کامل آن :

 

on (release) {

            fscommand("allowscale", "false");

}

<:P:>

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 258 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

CSS جایگزینی برای نمایش مبتنی بر HTML پیشنهاد می كند و اكنون به وسیله ی انجمن طراحی وب پذیرفته شده است . سازگاری css نیازمند برخی تغییرات از سوی تولید كنندگان وب است . css بسیار حساس به نحو دستوری است ، و اشتباهات كوچك می توند باعث شكست كامل یك قانون css شود . بنابراین ، طراحان باید از مشخصات آن آگاه باشند .

متاسفانه ، حتی اگر از قوانین پیروی كنید ، خطاهای آشكاری در پیاده سازی مرورگرهای پیشرفته وجود دارد . چیزهای زیادی وجود دارد كه باید درباره ی CSS بدانید ، و امكانات جدید هر لحظه اضافه می شود . CSS1 تعیین اولین شیوه نامه ، بیش از 50 خاصیت را تعریف می كند ، و CSS2 بیش از 50 خاصیت دیگر را . CSS2 تسهیلات تغییر مكان كه CSS-P نامیده می شود را به وجود آورده است . نگارش جدید كه CSS3 نام دارد قصد دارد امكانات ارائه بیشتری را به وجود آورد ، و با فناوری های دیگر ، نطیر اسكریپت و گرافیك های برداری ، بیشتر یكپارچه شود .

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 215 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

<:P:>یك فایل ASP مى تواند حاوى متون، Tagهاى HTML و اسكریپت ها باشد. اسكریپت ها در یك فایل ASP بر روى سرور اجرا مى شوند.<:P:>به عنوان پیش نیاز چه چیزى را باید بدانید؟
قبل از شروع، باید با مسائل زیر را تا حدودى آشنا باشید<:P:>WWW و HTML و مسائل اولیه ساخت صفحات Web
یك زبان اسكریپت نویسى همچون JavaScript یا VBScript
ASP چیست؟ <:P:>ASP حروف اختصارى Active Server Pages است.
ASP برنامه اى است كه درون IIS اجرا مى شود.
IIS حروف اختصارى Inteet Information Services است.
IIS به عنوان یك مولفه رایگان با ویندوز 2000 عرضه مى شود.
IIS همچنین به عنوان جزئى از Windows NT 4.0 Option Pack است.
Option Pack مى تواند از سایت مایكروسافت داون لود شود.
PWS نسخه كوچكتر - ولى كاملا عمل كننده - از IIS است.
PWS را مى توانید در سى دى ویندوز 95 یا 98 خود پیدا كنید.
سازگارى ASP <:P:>ASP تكنولوژى مایكروسافت است.
براى اجراى IIS باید ویندوز NT نسخه 4.0 یا بالاتر را داشته باشید.
براى اجراى PWS باید ویندوز 95 یا بالاتر را داشته باشید.
ChiliASP تكنولوژى است كه ASP را بدون نیاز سیستم عامل ویندوز اجرا مى كند.
InstantASP تكنولوژى دیگرى است كه ASP را بدون نیاز به سیستم عامل ویندوز اجرا مى كند.
یك فایل ASP چیست؟ <:P:>یك فایل ASP تقریبا شبیه به یك فایل HTML است.
یك فایل ASP مى تواند حاوى متن، XML، HTML، و اسكریپت باشد.
اسكریپت هاى درون یك فایل ASP بر روى Server اجرا مى شود.
یك فایل ASP پسوند "asp." دارد.
فرق ASP با HTML چیست؟ <:P:>وقتى كه Browser (كاوشگر اینترنت) درخواست یك فایل HTML را بكند، Server آن فایل را بر مى گرداند.
وقتى كه Browser درخواست یك فایل ASP را بكند، IIS درخواست مربوطه را به موتور (هسته‌اى كه وظیفه اصلى را بازى مى كند) ASP ارجاع مى دهد. موتور ASP فایل ASP را خط به خط مى خواند، و اسكریپت هاى درون فایل را اجرا مى كند. در نهایت فایل ASP به عنوان یك فایل HTML ساده به Browser برگردانده مى شود.
 <:P:>ASP چه كارى مى تواند براى شما انجام دهد؟ <:P:>به طور دینامیكى محتویات یك Web page را ویرایش یا اضافه كند.
به درخواست هاى كاربر كه از فرم هاى HTML ارسال شده اند پاسخ دهد.
به هر گونه اطلاعات با بانك اطلاعاتى دسترسى پیدا كرده و نتایج را به Browser برگرداند.
سفارشى نمودن (Customize) یك Web page تا براى كاربران مختلف مفیدتر باشد.
مزایاى استفاده از ASP به جاى CGI و Perl سرعت و سادگى است.
فراهم كردن امنیت بیشتر به گونه اى كه كد ASP شما از طریق Browser قابل مشاهده نیست.
از آن جایى كه فایلهاى ASP به شكل HTML برگردانده مى شوند، میتوانند بوسیله هر Browserى مشاهده گردند.
برنامه نویسى درست ASP مى تواند ترافیك شبكه را به حداقل برساند.

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 213 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

تفاوت سمبل های Graphic و Movie در فلش :

سمبل های گرافیک معمولا برای ساخت سمبل های ثابت استفاده میشوند و سمبل های movie برای ساخت سمبل های متحرک . ولی اگر به پنجره ویرایش یک سمبل گرافیک بروید میبینید که دارای Timeline است .ولی کاربرد آن در سمبل گرافیک کمی با سمبل Movie فرق دارد. اگر شما یک سمبل Movie متحرک درست کنید میتوانید از آن در یک فریمی که فیلم stop میشود استفاده کنید و این کلیپ در آن فریم حرکت خود را خواهد داشت ، با اینکه فیلم فلش شما ایستاده است. اما اگر در یک سمبل گرافیک ، یک قطعه متحرک بوجود آورید سمبل شما تا وقتی متحرک است که فیلم فلش شما در حال اجراست و به محض ایستادن فیلم در هر فریمی ، آن سمبل نیز از حرکت می ایستد و بصورت ثابت دیده میشود.

 

استفاده از یک سمبل در سمبل دیگر :

  در هنگام import کردن یک عکس در فیلم فلش چند نکته مهم هست .

1-      عکس را در کوچکترین سایز ممکن وارد فلش کنید . چون اگر عکس بزرگی را وارد کنید و در فلش با ابزار های transform آن را کوچک کنید علاوه بر افزایش حجم فایل شما ، آن عکس نیز با شفافیت کامل دیده نمی شود.

2-      شما میتوانید از عکس هایی که وارد فلش کردید ، سمبل بسازید و سمبل آن را در فیلم فلش نمایش دهید . اینکار باعث میشود ابزار های بیشتری برای کار روی عکس داشته باشید . مثلا از روی عکستان سمبل گرافیک بسازید و آن را وارد صفحه فلش کنید . حالا یک Motion Tween بسازید از این سمبل گرافیک . در فریم کلیدی آخر آن کلیک کنید و سپس روی سمبل گرافیک کلیک کنید . حالا در پنجره properties از منوی بازشوی color گزینه alpha را برگزینید و مقدارش را صفر کنید . خوب ، فیلم فلشتان را اجرا کنید ، میبینید که سمبل شما آرام آرام در صفحه محو میشود .

3-      توجه داشته باشید که فلش هنگام ساختن سمبلی از روی سمبل دیگر ، عکس یا شکل های سمبل اولی را در سمبل ساخته شده کپی نمی کند . بلکه سمبل اولی را در سمبل ساخته شده نشان میدهد . بنا بر این پاک کردن سمبل اولی باعث خراب شدن سمبل هایی میشود که سمبل اولی در آنها بکار رفته است.

 

تغییر خواص سمبل ها با اسکریپت

ما سه نوع سمبل داریم –graphic , movie , botton   - از بین این سمبل ها میتوان خواص دو سمبل دکمه و مووی(متحرک ) را براحتی کنترل کرد . برای کنترل هر شیی ابتدا باید نامی به آن بدهیم تا در کد نویسی با آن نام شیئ را خطاب کنیم . روی سمبل مورد نظرتان کلیک کنید و در پنجره properties در سمت چپ یک کادر متنی کوچک میبینید که داخل آن با حروف کمرنگ نوشته شده : instance name روی آن کلیک کنید و نامی برای شیی خود بگذارید . حالا یک دکمه روی فرم بگذارید و کد زیر را برای آن بنویسید ( کد زیر را در حالت expert وارد کنید)

 

On (release) {

Setproprty(“object”,_alpha,33);

}

درکد فوق object  نام شیی مورد نظر و alpha نام خاصیت مورد نظر و 33 مقدار داده شده به خاصیت آلفا میباشد . خاصیت آلفا همانطور که میدانید میزان پدیدار بودن شیئ را تعیین میکند و کم کردن آن باعث محو شدن شیی میشود .

خواص دیگری که میتوانید مقدارشان را تعیین کنید عبارتند از :

_rotate میزان چرخش شیی

_height  ارتفاع سمبل

_width  طول سمبل

_x,_y نیز محل قرار گیری سمبل در صفحه هستند .

_visible نیز قابل دید بودن یا نبودن شیئ را معلوم میکند که باید مقدار آنرا بجای عدد ، True یا  False  بگذارید .

<:P:>

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 208 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

در این مقاله به بررسی Forms Authentication خواهیم پرداخت .
همانگونه که در بخش اول این مقاله اشاره گردید ، برنامه های وب ASP.NET از سه روش عمده به منظور تائید کاربران استفاده می نمایند :

Windows Authentication

Forms Authentication

Passport Authentication

در Forms Authentication ، برنامه IIS مسئولیتی را در ارتباط با تائید کاربران برعهده نگرفته و تنظیمات امنیتی IIS در رابطه با برنامه وب ، دستیابی Anonymous می باشد . فرآیند تائید کاربران در روش فوق، بصورت زیر است :

زمانیکه سرویس گیرنده درخواست یک صفحه ایمن را می نماید ، IIS کاربر را به عنوان Anonymous، تائید و در ادامه درخواست وی را برای ASP.NET ارسال می نماید .

ASP.NET ، بررسی لازم در خصوص وجود یک کوکی خاص بر روی کامپیوتر سرویس گیرنده را انجام خواهد داد .

در صورتیکه کوکی ، موجود نبوده و یا غیرمعتبر باشد ، ASP.NET درخواست کاربر را نادیده گرفته و برای وی یک صفحه Logon را ارسال می نماید ( مثلا" Login.aspx ).

کاربر اطلاعات لازم ( نام و رمز عبور ) را در صفحه Logon.aspx ( به عنوان نمونه ) درج و در ادامه دکمه Submit موجود بر روی فرم را به منظور ارسال اطلاعات برای سرویس دهنده ، فعال می نماید.

IIS ، مجددا" کاربر را به عنوان Anonymous، تائید و درخواست وی را برای ASP.NET ارسال می نماید .

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 212 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

من 3 تا فایل خیلی كوچیك php درست كرده بودم برای درج تاریخ و زمان فعلی در صفحات HTML. بهتر دیدم این فایلها رو در اختیار شما هم قرار بدم.

این فایلها رو از اینجا داونلود كنید. فایل شامل سه فایل: currenttime.php، currentdate.php و currentjdate.php به صورت زیپ شده است. فایلها را در یك سرور لینوكس آپ لود كنید و به وسیله قرار دادن دستورهای زیر در صفحات HTML اونها رو صدا بزنید:

برای ساعت جاری:

<script language="javascript" src="http://yoursite.com/currenttime.php">

برای تاریخ جاری به صورت میلادی:

<script language="javascript" src="http://yoursite.com/currentdate.php">

برای تاریخ جاری به صورت شمسی:

<script language="javascript" src="http://yoursite.com/currentjdate.php">

تاریخ به صورت یونی كد است بنابراین باید صفحه شما هم یونی كد باشد. در ضمن این كد شامل تگهای تبدیل دایركشن به راست به چپ هم هست.

به جای yoursite.com آدرس مكانی كه فایلها در آنجا آپلود شده است را وارد كنید. البته لازم نیست این فایلها حتما روی سایت خودتان باشد. میتوانید فایلها را روی سایتهایی كه فضای مجانی با پشتیبانی از php میدهند قرار دهید.

منبع

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 314 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:28

این وبلاگ مدتهاست که به روز نمی شود و همینطور تا مدتها هم به روز نخواهد شد. 

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 195 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:27

این وبلاگ مدتهاست که به روز نمی شود و همینطور تا مدتها هم به روز نخواهد شد. 

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 211 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:27

 یادمه زمان دانشگاه یه روز با صادق صحبت کردم که به من زبان C رو یاد بده .آخه درسش خیلی خوب بود .

صادق همکلاسی خوب و ساکتمون دوست دوران دانشگاه به دیار باقی شتافت . بعد از مجید این دومین همکلاسی دانشگاهم بود که بر اثر تصادف جون خودش رو از دست داد.

صادق جان خدا رحمتت کنه.

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 201 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:27

طبق اطلاع دوستان شخص يا اشخاص فوق العاده بيکاري بدون اطلاع بنده از اسم و ايميل اینجانب و آدرس اين وبلاگ سوء استفاده کرده و در وبلاگها و سايتهاي مختلف کامنتهايي با مضامين محترمانه و نامحترمانه از طرف اينجانب درج نموده اند که بدينوسيله تمامي آنها را تکذيب مينمايم و اعلام ميدارم که اين اعمال قابل پيگرد قانوني ميباشد .




   

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 218 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:27


از ساعت 14:30 دقيقه امروز ، اينترنت كل كشور دچار اختلال شده و هنوز نيز قطعي و وصلي در شبكه مشاهده مي‌‏شود.به گزارش خبرنگار ايلنا ، تاكنون اين اختلالات به صورت كامل برطرف نشده و طبق پي‌‏گيري‌‏هاي انجام شده ، مشكل به وجود آمده در GATE WAY ( بزرگراه ارتباطي) اصلي كشور موجب اين اختلال شده و ارتباطات كل كشور را دچار اشكال كرده است.
بر اساس اين گزارش ، مشكل سخت‌‏افزاري يكي از روترهاي اصلي ساختمان ICT تهران از دلايل ايجاد اختلال ذكر شده و قطع و وصلي شبكه اينترنت كشور تا برطرف شدن كامل اين مشكلات ادامه خواهد داشت.

آموزش کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاظم یاوری computer96 بازدید : 185 تاريخ : جمعه 5 آبان 1391 ساعت: 3:27